Erbjudande 24/7
Gratis frakt till fastlandet
Köp nu, betala senare
Maximera besparingarna med vidaXL+
Varför välja vidaXL?
Hitta de bästa erbjudandena och rabatterade produkter varje dag på vidaXL!
Njut av gratis frakt till fastlandet på alla varor, stora som små!
På vidaXL kan du få din favoritprodukt direkt och betala senare med Klarna!
Logga in med ditt konto idag och se dina vidaXL+ poäng växa. Ju mer du handlar, desto större rabatter kan du låsa upp!
Möbelkonfigurator
Populära sökningar
Din kundvagn är tom.
INTEGRITETSPOLICY OCH COOKIEPOLICY – VIDAXL.SE
Version 2025.1
Denna Integritetspolicy och Cookiepolicy gäller för Behandling av Personuppgifter i samband med köp och aktiviteter på denna webbplats.
Webbplatsen drivs av vidaXL Marketplace International B.V., ett företag registrerat i Nederländerna, vilket underlättar transaktioner och driver onlineförsäljningsplattformen. Produkter som säljs via webbplatsen säljs av vidaXL International B.V.
I denna Policy refererar ”vidaXL” till vidaXL Marketplace International B.V., vidaXL International B.V. och, i förekommande fall, andra vidaXL-relaterade enheter som är involverade i drift, service eller support av Webbshoppen.
SUMMARY::
Category
Details
Vem Samlar In Data?
vidaXL Marketplace International B.V. (Webbutiksoperatör),
vidaXL International B.V. (Produktsäljare),
Andra tredje parter beroende på interaktion (se avsnitt 4 i policyn).
Rättslig Grund & Behandling
Bearbetningsscenarier
Avtalsprestation, rättslig förpliktelse, berättigat intresse, samtycke eller rättsliga anspråk.
Exempel: :
• Besökare → IP, enhet, beteendedata (analys/personifiering)
•Kunder → Kontaktuppgifter för beställning & support
•Kontoinnehavare → Inloggning, orderspårning, bedrägeribekämpning
•Beställningar/Betalningar → Fakturerings- och leveransinformation behandlas säkert
•Auktioner → Budgivningsdata som samlats in för att säkerställa rättvis användning
•Önskelistor → Lagras för att anpassa upplevelsen
•Recensioner → Delas direkt eller via partners, används för verifiering
•Kundtjänst → Samtal, e-postmeddelanden, sparade chattar; samtal kan spelas in
•Nyhetsbrev → Skickade efter samtycke eller berättigat intresse
Datadelning
Delas med gemensamma/oberoende personuppgiftsansvariga (t.ex. betalning, leverans, marknadsföring), Personuppgiftsbiträden (t.ex. CRM, hosting, chattverktyg), underleverantörer och andra mottagare (t.ex. bedrägeriövervakning, myndigheter).
Dina Rättigheter
Åtkomst, rättelse, radering, begränsning, invändning, begära portabilitet, Lämna in klagomål till Dataskyddsmyndigheten. Kontakta vidaXL med hjälp av uppgifterna i den fullständiga policyn.
Internationella Överföringar
Uppgifter kan överföras utanför EES med skyddsåtgärder såsom Standardavtalsklausuler.
Datalagring
Sparas endast vid behov, t.ex. 10 år för skatt, 2 år för inaktiva konton. Se avsnitt 7 för mer information.
Säkerhetsåtgärder
Teknisk (SSL/TLS), organisatorisk (personalutbildning, begränsad åtkomst), Övervakning, dataminimering, planering av incidenthantering.
Cookies & Spårare
Används för funktionalitet, analys, personalisering och annonser. Hanteras via cookiebanner eller webbläsarinställningar. Se avsnitt 9 för fullständig information.
INNEHÅLL
1. DEFINITION.
2. VEM SAMLAR IN PERSONUPPGIFTER?
3. RÄTTSLIG GRUND OCH DATABEHANDLING
3.1 RÄTTSLIG GRUND
3.2 VÅR DATABEHANDLING & SYFTEN
3.2.1 Webbshopsbesökare
3.2.2 Webbshopskunder
3.2.3 Kontoinnehavare
3.2.4 Beställningar och betalningar
3.2.5 Auktioner
3.2.6 Önskelistor
3.2.7 Recensioner
3.2.8 Kundtjänstinteraktioner
3.2.9 Nyhetsbrev
4. VEM VI DELAR DINA UPPGIFTER MED
5. Dina rättigheter
6. Internationella överföringar
7. Hur länge sparas mina uppgifter?
8. Vilka säkerhetsåtgärder vidtas för att skydda mina uppgifter?
9. Cookies, taggar & spårare
10. Hur du utövar dina dataskyddsrättigheter
11. Ändringar i denna policy
I denna Integritets- och Cookiepolicy används följande termer med de betydelser som definieras nedan:
Webbshop: Webbshoppen som är tillgänglig www.vidaXL.se och alla andra webbplatser, applikationer eller URL:er som används av vidaXL för onlineförsäljning av produkter.
Interaktion: Användningen av funktioner i Webbshoppen, såsom att skapa en önskelista, slutföra ett köp, prenumerera på nyhetsbrevet, använda "Mitt konto", delta i Auktioner, använda Chattfunktionen eller interagera med andra interaktiva funktioner.
Webbshopsbesökare: en kund som besöker Webbshoppen för första gången men som inte interagerar med Webbshoppen.
Webbshopskund: a customer who interacts with the Web Shop.
Konto: kontot som en kund måste skapa i Webbshoppen för att kunna lägga en beställning.
Integritetspolicy och Cookiepolicy: vidaXLs Integritetspolicy och Cookiepolicy.
Alla termer som används i denna Integritetspolicy och Cookiepolicy och som definieras i den Allmänna Dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 (nedan kallad ”GDPR”) ska ha den betydelse som de tilldelats i GDPR, inklusive men inte begränsat till: ”Personuppgifter”, ”Databehandling”, ”Pseudonymisering”, ”Mottagare”, ”Tredje part”, ”Samtycke”, ”Personuppgiftsincident”, ”Tillsynsmyndighet”, ”Gränsöverskridande behandling”, ”Personuppgiftsansvarig”, ”Personuppgiftsbiträde”, ”Registrerad person” och ”Dataskyddsombud”.
2.1 Dina Personuppgifter kan samlas in och behandlas av flera parter beroende på hur du interagerar med Webbshoppen.
2.2 Ansvar för dina uppgifter.
2.2.1 2.2.1 Huvudsakligen Personuppgiftsansvariga (hädanefter under benämningen vidaXL):
2.2.2 Andra inblandade enheter. Beroende på din interaktion kan dina uppgifter även behandlas av andra enheter, vilka listas i artikel 4.
Vi behandlar dina Personuppgifter endast när vi har en giltig rättslig grund. Enligt GDPR kan följande rättsliga grunder vara tillämpliga:
När det är nödvändigt för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk
I tabellerna nedan har vi markerat de viktigaste datatyperna och hur de behandlas av vidaXL..
3.2.1 WEBBSHOPSBESÖKARE (insamlingen kan variera beroende på dina cookieinställningar)..
Data
Syfte
Rättslig grund
IP-adress, Enhetstyp, Hänvisningsadress, Land, Surfbeteende
För att optimera användarupplevelsen, ladda rätt version, analysera användningen av Webbshoppen och visa annonser.
Berättigat intresse, Samtycke
3.2.2 WEBBSHOPSKUNDER. Samma som ovan, plus:
Kontaktinformation, Preferenser, Beställda produkter
Orderhantering, personliga förslag, kundsupport
Avtal, Berättigat intresse, Samtycke
3.2.3 KONTOINNEHAVARE
Namn, E-postadress, Lösenord
Hantera användarkonto, spåra beställningar, hantera missbruk
Avtal, Berättigat intresse
3.2.4 BESTÄLLNINGAR OCH BETALNINGAR.
Namn, Adress, Kontaktinformation, Betalningsmetod, IP-adress
Orderleverans, fakturering, bedrägeribekämpning
Avtal, Berättigat intresse, Rättslig skyldighet
3.2.5 Auctions
Budgivarens användarnamn
Aktivera budgivningsfunktioner; transparens under auktionen
Konto-/orderuppgifter kopplade till auktion
Förhindra missbruk, hantera tvister, bearbeta auktionsresultat
Berättigat intresse
3.2.6 ÖNSKELISTOR. När du skapar din egen Önskelista i vår Webbshop och lägger till produkter i din Önskelista medan du är utloggad finns de kvar på listan i 30 dagar. Om du lägger till produkter i din Önskelista medan du är inloggad kan du alltid hitta dem under Önskelista i Mitt konto.
Produkter på Önskelistan
Komma ihåg sparade inställningar, visa relevanta erbjudanden
IP-adress, Surfbeteende
Associera produkter till session, förbättra upplevelsen
Samtycke (cookies), Berättigat intresse (inloggad personalisering)
3.2.7 RECENSIONER. vidaXL gör det möjligt för kunder att recensera produkter och tjänster efter att ha lagt en beställning. Dessa recensioner hjälper oss att förbättra våra tjänster och informera andra kunder. Dessutom kan vi bjuda in dig att delta i kundnöjdhetsundersökningar. De insamlade uppgifterna varierar beroende på typen av recension eller undersökning och vem som hanterar Interaktionen (vidaXL eller en Tredje Part).
3.2.7.1 PRODUKT- OCH TJÄNSTERECENSIONER HANTERADE AV VIDAXL.
Namn, E-postadress, Köpt produkt, Ordernummer, Bostad (för recensioner av tjänster)
Visa med recension, söka kontakt vid klagomål, länka recension till beställning, tillåta uppföljning av klagomål, koppla recension till specifika produkter, verifiera att recensenten är en kund, förstå kundregion för sammanhang
3.2.7.2 RECENSIONER SOM SKICKAS IN VIA TREDJEPARTSPLATTFORMAR. När du klickar på "Skriv en recension" eller liknande länkar i vår Webbshop kan du omdirigeras till en tredjepartsplattform för recensioner (en av vidaXLs avtalade partners). Dessa parter samlar in och behandlar dina uppgifter enligt sina egna integritetspolicyer. vidaXL kontrollerar inte hur de hanterar din information.
Namn, E-postadress
Visa på tredjepartswebbplats, kundverifiering
Samtycke (via Tredje Part)
Obs: Vi uppmanar dig att konsultera den tredje partens ’s integritetspolicy innan du skickar in en recension.
3.2.7.3 JÄMFÖRELSESAJTER MED RECENSIONSFUNKTION. Du kan också recensera vidaXL via oberoende jämförelsesajter som visar våra produktlistor.
Kontakta i händelse av klagomål, visa på plattformen
Samtycke, Berättigat intresse
3.2.7.4 KUNDNÖJDHETSUNDERSÖKNINGAR. Efter att du har köpt eller interagerat med vår kundtjänst kan du bli ombedd att delta i en kundnöjdhetsundersökning. Dessa undersökningar genomförs av tredjepartsleverantörer på uppdrag av vidaXL.
Namn, e-postadress och/eller telefonnummer, upplevelseinformation, orderuppgifter, IP-adress, feedbacktext
Kontakta för feedback, validera input, distribuera undersökning, följa upp vid behov, förbättra tjänster och utbildning, koppla upplevelse till specifik transaktion, förhindra flera inmatningar från samma användare, utvärdera kvalitetstjänsten
3.2.8 KUNDTJÄNSTINTERAKTIONER. Du kan kontakta vidaXLs kundtjänst för att ställa frågor, begära support eller lämna in klagomål. Kontaktalternativen inkluderar telefon, e-post, chatt eller det onlineformulär för klagomål som finns tillgängligt i vår Webbshop. Vi samlar in och behandlar Personuppgifter för att svara på och hantera ditt ärende.
3.2.8.1 KUNDTJÄNSTINTERAKTIONER.
För- och efternamn, e-postadress, telefonnummer, ordernummer (operativt/om tillämpligt), beskrivning av problemet/frågan
Identifiera kunden och anpassa servicen, svara på frågor och skicka uppdateringar, kontakta för support i realtid eller uppföljning, identifiera köp för hantering av efterlevnadskrav, förstå och lösa dina ärenden.
Berättigat intresse, Avtalsprestation
Chattspecifikt: för- och efternamn, e-postadress, chattämne
Support i realtid
I de fall där Databehandling krävs för att följa tillämpliga konsumentskydds- eller skattelagar kan den rättsliga grunden också vara en rättslig skyldighet.
3.2.8.2 INSPELNING AV INTERAKTIONER. Telefonsamtal med kundtjänst kan komma att spelas in för följande ändamål:
Röstinspelning av samtal
Personalutbildning, serviceförbättring, validering av klagomål
Berättigat intresse, Samtycke (med notifiering vid samtalets början)
Obs: du kommer alltid att informeras när ett samtal spelas in. Inspelningar lagras säkert och sparas endast så länge som det är nödvändigt för det angivna ändamålet och inte mer än 28 dagar.
3.2.9 NYHETSBREV.
Namn, E-postadress, Preferenser
Skicka allmän och personlig marknadsföringskommunikation
Samtycke (frivilligt deltagande), Berättigat intresse (befintlig kund)
4.1 vidaXL delar dina Personuppgifter med olika tredje parter i syfte att uppfylla dina beställningar, tillhandahålla tjänster, upprätthålla vår verksamhet och följa rättsliga skyldigheter. Dessa Mottagare kan kategoriseras som Oberoende eller Gemensamt Personuppgiftsansvariga eller Personuppgiftsbiträden enligt GDPR.
4.2 Oberoende eller Gemensamt Personuppgiftsansvariga. Dessa enheter fastställer, oberoende eller tillsammans med vidaXL, syftena och medlen för Behandling av Personuppgifter:
Enhet
Kundtjänstleverantörer (relaterade till vidaXL)
Hantera kundförfrågningar och klagomål
Avtalsprestation, Berättigat intresse
Betaltjänstleverantörer (t.ex. PayPal, Klarna, Visa, Adyen)
Säker betalningshantering
Avtalsprestation, Rättslig skyldighet
Logistikföretag
Leverera och returnera beställningar
Avtalsprestation
Marknadsförings- och undersökningsleverantörer
Leverera nyhetsbrev, feedback från kunder
Produktutvecklings-/kvalitetsteam
Analysera anonymiserad feedback för förbättringar
Obs: den här listan är eventuellt inte fullständig.
4.3 Personuppgiftsbiträden. Dessa enheter behandlar personuppgifter endast enligt vidaXLs instruktioner enligt artikel 28 i GDPR:
Typ av personuppgiftsbiträden
Molnbaserad databehandling & IT-infrastruktur
Webbplats- och systemdrift
CRM- & kundtjänstsystem
Kundinteraktion och spårningssupport
E-post-/nyhetsbrevsplattformar
Leverera nyhetsbrev och hantera prenumerationer
Chatt- och interaktionsverktyg
Kundtjänst i realtid
Inkassotjänster
Inkasso av underleverantörer
Kundtjänstleverantörer (externa)
Hantera kundklagomål på uppdrag av vidaXL
4.4 Underbiträden. Där vidaXLs personuppgiftsbiträden förlitar sig på underbiträden gäller följande åtgärder:
- Det finns ett bindande avtal med underbiträdet;
- Skyldigheterna speglar eller överstiger de i våra Databehandlingsavtal;
- Underleverantörer granskas för att säkerställa tillräckliga skyddsåtgärder.
4.5 Andra specifika externa mottagare. vidaXL kan komma att dela personuppgifter med följande parter:
Kategori
Exempel
Offentliga organ
Skattemyndigheten, Finansinspektionen, Polisen, Tullverket
Lagefterlevnad, bedrägeribekämpning
Rättslig skyldighet
Legal Obligation
Finansiella partners & bedrägeribekämpningspartners
Bedrägeribekämpning, inkassobyråer
Riskhantering
Marknadsföringspartners
Trycktjänster, e-postmarknadsföring
Marknadsföring & innehållsanpassning
Externa rådgivare
Advokatbyråer, revisorer
Tvisthantering, efterlevnad
4.6 Omstrukturering eller företagsförändringar. I händelse av en försäljning, sammanslagning eller omstrukturering av vidaXL eller dess dotterbolag kan dina personuppgifter delas med potentiella köpare eller koncernenheter under strikt sekretess och endast i den utsträckning som är tillåten enligt GDPR.
5.1 Enligt dataskyddslagstiftningen har du rättigheter, bland annat:
Observera att dessa rättigheter inte är absoluta. Om du till exempel begär radering av dina personuppgifter kan vi fortfarande behöva behålla vissa uppgifter för att uppfylla rättsliga skyldigheter (t.ex. skatteregler).
5.2 2 Hur du utövar dina rättigheter. Du kan utöva dina rättigheter på följande sätt:
Post:
vidaXL Mary Kingsleystraat 1 5928 SK Venlo The Netherlands (Vänligen ange ditt fullständiga namn, postadress, e-postadress och – om tillgängligt – ditt kundreferensnummer för att hjälpa oss att hitta dina uppgifter.)
By email webservice@vidaxl.se By phone 08-446 896 63
5.3 Konsekvenser av att utöva en rättighet enligt GDPR. Du är inte skyldig att betala någon avgift för att utöva dina rättigheter. Om du gör en begäran har vi en månad på oss att svara dig. Om du försöker utöva dina rättigheter och vi inte svarar eller om du inte anser att vårt svar är tillfredsställande, kan du klaga till relevant Dataskyddsmyndighet som avses i Avsnitt 10 i denna Policy.
6.1 vidaXL verkar inom ett internationellt företagsnätverk av anslutna och avtalsmässigt sammankopplade företag (benämnt "vidaXL-konsortiet"). Medan vissa företag ingår i samma juridiska grupp, verkar andra under varumärket vidaXL genom nära kommersiellt och operativt samarbete. Dessa företag är belägna både inom och utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES).
6.2 Åtkomst inom vidaXL-konsortiet. Personuppgifter kan komma att överföras av vidaXL-enheter, dotterbolag och tredje parter i följande länder beroende på operativa krav:
Var och en av dessa enheter har endast åtkomst till personuppgifter i den utsträckning det krävs för att utföra sin avtalsenliga roll (logistik, kundtjänst, IT-support, mm.).
6.3 Överföringar till länder utanför EES. Om personuppgifter behandlas utanför EES – oavsett om det är av vidaXL-enheter, entreprenörer eller tredjepartsleverantörer – säkerställer vi att sådana överföringar skyddas av tillräckliga skyddsåtgärder enligt GDPR. Dessa inkluderar:
Vissa externa Personuppgiftsbehandlare eller tjänsteleverantörer i länder utanför EES (t.ex. Google, Meta, Amazon, Web Services, mm.) kan komma att behandla personuppgifter enligt dessa skyddsåtgärder..
7.1 vidaXL lagrar inte dina personuppgifter längre än nödvändigt för de ändamål för vilka de samlades in, såvida inte en längre lagringsperiod krävs eller tillåts enligt lag (t.ex. för skatte-, redovisnings-, regulatoriska eller rättsliga anspråk). Lagringsperioden beror på uppgifternas art och behandlingsändamålen och kan variera i enlighet därmed.
7.2 För att säkerställa efterlevnad av artikel 5(1)(e) i GDPR, som kräver att Personuppgifter inte får lagras längre än nödvändigt, tillämpar vi följande allmänna kriterier och lagstadgade skyldigheter när vi fastställer datalagringstider i Sverige:
Typ av data
Ändamål
Lagringsperiod
Rättslig grund / Motivering
Order- och transaktionsdata
Uppfylla avtal, kundtjänst, bokföring
Upp till 10 år
Bokföringslagen (1999:1078), Skatteverket, GDPR art. 6.1 b och c, EU-förordning 282/2011
Kundtjänstinteraktioner
Hantering av klagomål, utbildning, kvalitetskontroll
Upp till 2–5 år (beroende på ärende)
Berättigat intresse av att förbättra service och försvara rättigheter (GDPR art. 6.1 f)
Recensioner och enkätsvar
Publicering av feedback, tjänsteutvärdering
Upp till 2 år
Samtycke (GDPR art. 6.1 a) eller berättigat intresse (för kvalitetsutveckling)
E-postkommunikation (nyhetsbrev etc.)
Marknadsföring, driftinformation
Tills samtycket återkallas
Samtycke enligt ePrivacy-direktivet och GDPR art. 6.1 a
Inaktiva kontouppgifter
Förebygga bedrägerier, rättsskydd
Raderas normalt efter 2 år utan aktivitet
Berättigat intresse, samt preskriptionstider enligt svensk civilrätt (3–10 år)
Sparade chattar och supportloggar
Referensmaterial för kundsupport
Upp till 2–5 år
Berättigat intresse – förbättra användarupplevelsen (GDPR art. 6.1 f)
Kontaktuppgifter, köphistorik, produktserier, leveranser
Konsumentgarantier, service
Så länge som tillsynsmyndigheterna kräver
Konsumentköplagen (2022:260), Direktiv 2011/83/EU, ansvar gäller även efter garantins utgång
Klagomål, supportkommunikation
Skadeståndsanspråk (produktansvar)
Så länge som lag kräver
Produktansvarslag (1992:18) – implementering av Direktiv 85/374/EEG, samt preskriptionstid (10 år)
Kund- och produktinfo för spårning
Återkallelser och säkerhetsmeddelanden
Så länge som krävs av myndigheter
Produktsäkerhetslag (2004:451) – bygger på Direktiv 2001/95/EG
Interaktioner kopplade till reklamationer
Rättsliga anspråk, bevisföring
Tills preskriptionstiden har löpt ut
Preskriptionslagen (1981:130) – normalt 3 år, upp till 10 år vid vissa krav
7.3 Arkivering och radering. När den tillämpliga lagringsperioden löper ut kommer dina personuppgifter antingen att raderas på ett säkert sätt, anonymiseras eller arkiveras på ett sätt som gör att de inte längre är tillgängliga eller identifierbara, såvida inte ytterligare lagring krävs enligt lag.
8.1 Allmänna principer. vidaXL vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina Personuppgifter mot obehörig eller olaglig Behandling och mot oavsiktlig förlust, förstörelse eller skada. Dessa åtgärder står i proportion till uppgifternas känslighet, omfattningen av vår verksamhet, mängden data som behandlas och de potentiella riskerna. Vi tillämpar principerna om inbyggt dataskydd och dataskydd som standard i enlighet med artikel 25 i GDPR.
8.2 2 Exempel på implementerade säkerhetsåtgärder. För att skydda dina uppgifter använder vidaXL följande åtgärdskategorier::
Exempel på åtgärder
Teknisk säkerhet
Organisatorisk säkerhet
Övervakning och respons
Dataminimering och datalagring
8.3 Ditt ansvar. Vi förväntar oss också att du vidtar åtgärder för att skydda dina Personuppgifter genom att till exempel alltid hålla dina inloggningsuppgifter konfidentiella, använda ett starkt lösenord och undvika att använda samma lösenord för flera konton, logga ut när du använder offentliga eller delade enheter, omedelbart meddela vidaXL om misstänkt missbruk av ditt Konto.
9.1 Vad är cookies, taggar och spårare? Cookies är små textfiler som lagras på din enhet (t.ex. dator, smartphone eller surfplatta) när du besöker en webbplats. Liknande tekniker som taggar, spårare och webbfyrar kan också användas (gemensamt kallade "Cookies"). Dessa verktyg hjälper oss och våra partners att förstå hur du interagerar med vår Webbshop och våra tjänster.
9.2 Varför använder vi cookies? Cookies kan användas för att:
9.3 Cookies som används på denna webbplats
Typ av cookies
Tjänster/verktyg som används
Insamlade personuppgifter
Kan nekas?
Strikt nödvändiga cookies
Viktigt för webbplatsens funktionalitet (t.ex. sekretessinställningar, inloggning, formulär). Blockering kan påverka webbplatsens drift.
First party cookies: Onetrust, CloudFlare Others: creativecdn.com, mgid.com, CloudFoundry
Inga personuppgifter
Nej
Funktionella cookies
Aktivera utökad funktionalitet och anpassning. Vissa tjänster kanske inte fungerar utan dem.
First party cookies: Zopim Live Chat ID, _flowbox, simplybusiness.co.uk, Javascript, billabong.com Others: Swogo, Zendesk
Möjligen anonym användningsdata
Ja
Prestandacookies
Analysera besök och trafik för webbplatsförbättring. Data är aggregerad och anonym.
First party cookies: Google analytics, Hotjar, _hjSession_xxxxxx, Google conversion tracking cookies, Microsoft Bing Ads, Others: staticw2.yotpo.com, us.ck-ie.com
Ingen PII (endast aggregerad användningsdata)
Marknadsföringscookies
Används av annonspartners för att visa relevanta annonser baserat på webbhistorik.
First Party: Bing, demandware ecommerce, Facebook, Criteo. Others: ih.adscale.de, youtube, Skroutz, RTBHouse, AppNexus Inc, Casale Media, Criteo, Media.net, Pulsepoint, Adscale, RhythmOne, Yahoo, Bing, NetworkAd.net, Mediavine, Underdog Media, Adobe Audience Manager, IPONWEB, Pubmatic partners, Yahoo, Doubleclick, Adtarget, Unruly Media, Adobe Audience Manger, Tremor Video,
Affiliate-cookies
Spåra hänvisningar och försäljningar från partners.
Facebook
Ingen PII
Obs: Specifik information om varje cookiekategori och varje cookie finns i cookiebannern i Webbshoppen..
Läs mer om hur Google behandlar personuppgifter på Googles sida om ansvar för företagsdata: Ansvar för företagsdata
9.4 Tillåta och neka cookies
9.4.1 När du besöker vidaXL.se visas en cookiebanner längst ner i Webbshoppen. Du har följande alternativ:
9.4.2 Andra alternativ för hantering av cookies. Du kan också styra användningen av cookies genom att justera inställningarna i din webbläsare. Eftersom varje webbläsare är unik rekommenderar vidaXL att du läser din webbläsares hjälpavsnitt eller enhetens manual för instruktioner. Du kan ta bort cookies manuellt från din dators, surfplattas eller telefons hårddisk. Se din webbläsares eller enhetens manual för instruktioner. Om cookies är helt inaktiverade kanske vissa funktioner i vidaXLs Webbshop inte längre fungerar ordentligt.
10. HUR DU UTÖVAR DINA DATASKYDDSRÄTTIGHETER
110.1 Dataskyddsombud (DSO). vidaXL har utsett ett dataskyddsombud i enlighet med Artikel 37 i GDPR. Dataskyddsombudet ansvarar för att:
10.2 Hur kan jag kontakta dataskyddsombudet?
10.2.1 Om du har några frågor eller funderingar kring hur dina personuppgifter hanteras, eller om du vill utöva dina dataskyddsrättigheter, kan du kontakta dataskyddsombudet direkt.
Du kan kontakta vårt dataskyddsombud via:
Attn: Data Protection Officer
vidaXL
Mary Kingsleystraat 1
5829 SK Venlo
The Nederländerna
10.2.2 Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende, eller om du anser att vi inte Behandlar dina Personuppgifter på ett lagligt sätt, har du rätt att lämna in ett klagomål till relevant dataskyddsmyndighet.
Huvudtillsynsmyndighet
Tillsynsmyndighet i Sverige
Autoriteit Persoonsgegevens
Bezuidenhoutseweg 30, 2594 AV The Hague, Nederländerna
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl
Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
Box 8114, 104 20 Stockholm
https://imy.se
11. ÄNDRINGAR I DENNA POLICY
Innehållet i denna Integritetspolicy och Cookiepolicy kan ändras. Den senaste versionen finns alltid i vidaXLs Webbshop. vidaXL rekommenderar att du regelbundet kontrollerar denna Integritetspolicy och Cookiepolicy, åtminstone innan du lämnar ut Personuppgifter till vidaXL.
Genom att acceptera alla våra cookies godkänner du att vidaXL placerar cookies för att förbättra webbplatsupplevelsen, till exempel för relevanta produkter och förslag. vidaXL har också flera partners som kräver att data skickas till dem för att bekräfta försäljning eller tillhandahålla riktade annonser. För mer information, se vår sekretess- och cookiepolicy.
Vill du veta mer?
Nödvändiga cookies Cookies som är viktiga för webbplatsens funktionalitet. Till exempel din kundvagn och önskelista.
Analytiska cookies Dessa cookies tillåter oss att räkna besök och trafikkällor så att vi kan mäta och förbättra prestandan på vår webbplats. De hjälper oss att ta reda på vilka sidor som är mest och minst populära och se hur besökare rör sig på webbplatsen. All information som dessa cookies samlar in är aggregerad och därför anonym. Om du inte tillåter dessa cookies kommer vi inte att st när du har besökt vår webbplats och kommer inte att kunna övervaka dess prestanda.
Marknadsförings-cookies Marknadsförings-cookies används för att spåra besökare på webbplatser. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för den enskilda användaren och därmed mer värdefulla för utgivare och tredjepartsannonsörer.