Logga ut
Du är nu utloggad.
Fortsätt
Tack för din anmälan!
Du kommer inom kort få din rabattkod skickad till din e-mail!
Tack för visat intresse för vårt nyhetsbrev

Bekräfta genom att klicka på länken i e-postmeddelandet som vi precis skickat. Tack!

För att få din kupongkod, vänligen klicka på länken i epostmeddelandet vi nyss skickat till dig.

Stäng
GE FEEDBACK

Betalning

På vidaXLs webbsida kan man välja mellan flera olika betalningsmetoder:

  • Kreditkort
  • Paypal
  • Banköverföring
  • Klarna Faktura eller Klarna Konto
  • Trustly

Alla våra betalningar hanteras av Adyen.

Vad är Adyen?

Adyen är en betalväxel (payment service provider). Detta innebär att de hanterar betalningar på uppdrag av tredje part, till exempel produkt- eller tjänsteleverantörer. När du köper något från en nätbutik, hanterar Adyen betalningen mellan dig och butiken. Därför kan det stå Adyen på ditt kontoutdrag, och inte namnet på nätbutiken i fråga.

Vi godkänner följande kontokort:

• Visa (Visa Electron och VbV)
• MasterCard (inkluderat MasterCard secure code)

När du betalar med kontokort kan du på ett säkert sätt ange din information. Vi tar, tillsammans med din bank, hand om din betalningsprocess.

Verified by Visa & MasterCard SecureCode

För att slutföra din betalning kan det hända att du blir ombedd att aktivera 3-D Secure, ifall du ännu ej gjort det. 3-D Secure används för att göra din betalning ännu säkrare. När du ska betala för din beställning kommer du omdirigeras till din banks hemsida för att godkänna transaktionen. Efteråt använder du den autentiseringsmetod som valts av dig (eller din bank) för att kontrollera att du verkligen är den rättmätige kortinnehavaren.

Förskottsbetalning via bank

När du väljer att använda ditt bankkort för att betala för din beställning överförs hela summan direkt till vårt bankkonto. Det vanligaste sättet att göra det är med hjälp av din internetbank. När du väljer denna betalningsmetod i kassan kommer nästa sida ge all den information du behöver för att genomföra en betalning för din beställning. Vänligen notera att det är mycket viktigt att de uppgifter du fyller i är korrekta, eftersom det annars kan hända att betalningen misslyckas.

PayPal

PayPal är en populär så kallad e-plånbok, som lagrar och säkrar din bankinformation. På webbplatser som stöder PayPal behöver du inte längre uppge din bankinformation. När du väljer PayPal i kassan kommer du att omdirigeras till deras hemsida där du loggar in och slutför betalningen. För mer information hänvisar vi till PayPals webbplats.

PayPals policy för godtagbar användning ställer vissa begränsningar på vilka objekt som kan köpas med hjälp av deras betalningsmetod. Som en konsekvens kan PayPal inte användas om du köper varor från externa säljare. Skulle du vara förhindrad från att köpa ett objekt med PayPal, välj en annan betalningsmetod. Vi ber om ursäkt för besväret.

Banköverföring

När du väljer banköverföring för att betala för din beställning, överför du det totala beloppet direkt till vårt bankkonto. Det vanligaste sättet att göra det är med hjälp av din Internetbank.
När du väljer denna betalningsmetod i kassan, kommer vi i nästa sida ge dig all den information du behöver för att betala din beställning.

Banköverföring vs. Internationell banköverföring

När du väljer ”banköverföring” som betalningsalternativ så får du kontouppgifter till ett konto i din egen valuta. Du behöver ha ett bankkonto i den valutan för att kunna göra betalningen.

När du väljer ”internationell banköverföring” så får du kontouppgifterna till ett euro-bankkonto. Summan för din order blir då först omräknad till euro. Det kan hända att din bank debiterar dig en extra avgift för denna typ av transaktion.

Du kan komma att se ett eller båda alternativen, beroende på vilket som finns tillgängligt i ditt land.

Vänligen notera:

• Om betalningen inte matchar den medföljande PSP referensen kan inte betalningen matchas i vårt system och pengarna kommer att återbetalas automatiskt till ditt konto.
• Om betalningsbeloppet i vårt system inte överensstämmer med betalningsbeloppet av din beställning kommer pengarna att återbetalas automatiskt till ditt konto.
• Ta hänsyn till att din betalning måste nå oss inom 10 dagar efter beställningen annars kommer din beställning att annulleras automatiskt. Det kan ta upp till fem arbetsdagar för oss att ta emot banköverföringar.

Vänligen använd endast ditt privata bankkonto när du vill göra en banköverföring. Avstå från att använda andra tjänster som exempelvis:

• Andra banker där du inte besitter ett bankkonto
• Postkontor
• Andra betalningssystem

Om något oförutsett händer eller om din betalning nekas, kommer dina pengar omgående skickas tillbaka till det bankkonto eller den tjänst du använde dig av, och kommer då inte till ditt privata bankkonto.

Klarna Faktura/Klarna Konto

Betalningsmetoden Klarna Faktura gör det möjligt för dig att betala efter leverans. När ditt köp har godkänts av Klarna kan vi skicka varorna till dig. Efter att du har mottagit din beställning får du en faktura och har då 14 dagar på dig att betala.

Betalningsmetoden Klarna Konto gör det möjligt för dig att delbetala din beställning varje månad i din egen takt.

Du kan läsa allt om Klarna Faktura och Klarna Konto via deras webbsida.

Trustly

Trustly låter dig betala direkt genom din vanliga internetbank. Det är säkert, enkelt och snabbt och ingen registrering krävs.

När du har valt Trustly som betalningssätt väljer du din bank och sedan blir du omdirigerad till din banks hemsida där du kan logga in med dina vanliga inloggningsuppgifter.

Trustly har för närvarande stöd för följande banker:

  • Swedbank
  • Sparbanken
  • Handelsbanken
  • SEB
  • Nordea
  • Dankske Bank
  • Forex
  • ECA Banken
  • Lansforsakringar
  • Skandiabanken
  • Sparb. Syb

 

Varför har min betalning avvisats?

Avvisade betalningar kan bero på:

Kreditkort:
- Namn och adress på kortinnehavaren matchar inte informationen på fakturan.
- Ditt kort är inte godkänt för internationella betalningar (vårt företag och transaktioner genomförs i Nederländerna).
- Ditt kort har nått gränsen för antal betalningar via internet.
- Den tid du har på dig att betala för din order på hemsidan har gått ut.
- Du lämnade sidan innan utcheckningen var avslutad.

Banköverföring:
- Den tid du har på dig att betala för din order på hemsidan har gått ut.
- Du lämnade sidan innan utcheckningen var avslutad.
- Ej tillräckligt med pengar på kontot eller angav fel referens för banköverföringen. Vänligen använd det unika referensnumret i referensrutan.

PayPal:
- Den tid du har på dig att betala för din order på hemsidan har gått ut.
- Du lämnade sidan innan utcheckningen var avslutad.
- Ditt PayPal-konto har inte tillräckligt med pengar eller så är det inte kopplat till ett bankkonto eller ett kreditkort.
- Vänligen kontakta PayPal för detaljerade frågor eller problem angående ditt PayPal-konto.

Klarna:
- Den tid du har på dig att betala för din order på hemsidan har gått ut.
- Du lämnade sidan innan utcheckningen var avslutad.
- Klarna accepterar inte leveransadresser knutna till ett företag eller organisation.
- Klarna gör en bedrägerikontroll - det kan ha skett ett misstag och av den anledningen har din betalning avvisats.

Vänligen kontakta Klarna för detaljerade frågor om ditt konto och betalningar. Du kan kontakta Klarna på 08- 120 120 10.
För mer information se deras hemsida: https://klarna.com/sv/kundservice

Tid kvar:
Aktuellt bud:
BÖRJA PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Exklusiva erbjudanden

Information om våra kampanjer

De senaste produkterna

Få 50 kr rabatt**

vidaXL respekterar din integritet
*Du kan när som helst avsluta din prenumeration
**vid köp av vidaXL-produkter för 999 kr